Hvordan fungerer Kystlotteriet

Hent sekk – plukk søppel – lever til retur

Alle som ønsker å delta må hente Kystlotteriets egne søppelsekker og lodd på angitte utleveringspunkter.

Når sekkene er fylt med marin søppel, lukket og merket med lodd (som fylles ut med navn, alder, sted og telefonnummer), tar man kontakt med skjærgårdstjenesten eller den aktøren som står for opphenting i din kommune.

Oversikt over hvordan dette foregår i din kommune finner dere HER.

Loddet består av to deler, en del skal følge sekken slik at man er med i trekningen av de ulike premiene. Kvitteringsdelen av loddet oppbevares av deltakeren.

(Skulle man miste denne delen av loddet er man fremdeles med i trekningen, viktigst er at loddet er godt festet til sekken når du leverer den inn!)

Rundt midten av sekkene er det markert en stiplet linje beregnet på unge deltakere. Men det er lov å levere inn en sekk som ikke er helt full også av voksne – alle bidrag mottas med takk!


Trekning av nasjonale premier vil foregå jevnt over i den perioden Kystlotteriet er aktivt, med en hovedtrekning i november der alle lodd levert inn i løpet av året er med. Alle som deltar er med på samtlige trekninger, så her kan man vinne flere ganger!

Så vil det også flere steder være små og store flotte lokale premier som vil bli trukket bland de lodd som har kommet inn i den enkelte kommunen.

Se premieoversikt HER


Det vil bli tatt stikkprøver av innholdet i de innleverte sekkene, og søppel som ikke er i kategori marin søppel, vil kunne diskvalifisere for å være med i trekning om premier.

Se mer informasjon om hvilke kommuner som er med og hvordan man kommer i gang med Kystlotteriet på denne siden.

Kystlotteriet pågår i perioden mars til november i 2017


 

Foto: Sten Helberg